Bismillahirrahmanirrahim...




Salam w.b.t...













Salimul ‘Aqidah
Sahihul Ibadah
Matinul Khuluq

--------------------

Qawiyul Jismi


Mutsafaqul Fikri

----------------------


Qadirun ‘ala Kasbi

-----------------------


Mujahidun Linafsihi



Munadzam fi Syu’unihi



Haritsun ‘ala Waqtihi


----------------------------


Nafi’un li Ghairihi
----------------------------





Yang saya highlight besar2 tue laa yang saya cuba untuk tunaikan skarang...


iaitu: Menghargai Masa


Kalau dah duduk depan laptop, me"lagha" jer kerjanya. Email tue, tak tau laa berapa kali bukak walaupun dah sepuluh kali bukak sehari. Astaghfirullah, Anis Liyana...



Please hargai masa yang Allah bagi... hari2 pun bazirkan masa... sian orang2 yang banyak kerja tapi tak cukup masa... Kamu nie, banyak kerja, tapi tak urus masa dengan baik, tak guna masa tu dengan baik... kalau boleh, diorang nak sangat jer ambil masa kamu tu...



Okeis, wat kerja....wat kerja....



Doakan saya ek kawan2...











"Masa itu umpama emas"

Berharga dan nilainya tak akan jatuh. Kalau kita tak rebut, kita yang rugi.

Masa will say "au revoir" to you...

~Wallahua'lam~

7 commentaires:

Anonyme a dit…

masa juga ibarat pedang.. kalo kamu xpotong dulu maka dia akan potong kamu..

isk.. kalo pikirkn blk byknye mase t'buang, rugi2!

ni pon tgh buang masa lg..huhu.. astaqfirullah ala'zim..

Anis Liyana a dit…

huhu...

sy mcm x snggup nk pk blk masa2 yg berlalu...

skarang pun, tgh try bermujahadah... huhu...

Anonyme a dit…

sbb tu Allah SWT menurunkn surah khas berkaitan masa. tuk kite sentiasa igt ttg kepentingan masa. dan sentiasa bermuhasabah diri..

Anis Liyana a dit…

i agree...

(^_^)

MusafiR a dit…

just my two cents:


masa adalah kehidupan. this means a whole lot! kalau xde masa, xde la kehidupan. dan kalau buang masa, buang kehidupan la.



p/s; tgh sgt2 stadi utk final exams skrg ni. pening2 skit (pening2 in a good way, insyaAllah)
p/s 2; baru TERperasan. saya org dagang = ana gharib.
p/s 3; baru pas tgk gmbr walimah Waqi dan zaujahnya di Klntn. ada kwn2 kita. dan anis skali.

MusafiR a dit…

p/s 3 tu, merujuk kpd facebook.

Anis Liyana a dit…

Salam syah...

hehe... sy dah perasan yg blog kita namanya sama... tp, after dh letak nama blog laa... =)

About

“Islam telah bermula dengan dagang dan ia akan kembali dagang, maka berbahagialah mereka bersama Islam di waktu ia dagang.” - Hadith Riwayat Muslim